Rychlý kontakt

Základní škola J. A. Komenského Kyjov,

příspěvková organizace města Kyjova
Újezd 990
697 24 Kyjov
Tel: +420 518 306 565
E-mail: zs.kom(zavináč)zskyjov.cz
Web: www.zskyjov.cz

Návštěvnost

Celkem návštěv:
303 979
Dnes:
7
Tento týden:
7
Unikátní návštěvníci:
80 253

ANALÝZA

ENERGIE

Silné stránky

  • Pan školník a vedení školy sleduje spotřebu energie na vytápění
  • Ve vytypovaných třídách jsou rozmístěné teploměry.
  • Větrání probíhá hlavně na začátku vyučovacích hodin, a to krátce a intenzivně.
  • Nábytek je umístěn tak, aby nezakrýval panely topení.
  • Radiátory nejsou zakryté, je umožněna volná cirkulace vzduchu.
  • Na radiátorech jsou funkční hlavice na regulaci teploty. Teplota ve třídách je řízena počítačem, reguluje vedení školy s ohledem na venkovní teplotu. Chodby jsou otápěny na nižší teplotu.
  • Vypínače osvětlení jsou označeny cedulkami, které upozorňují na šetření energií a využití denního světla.
  • Přístup světla je regulován žaluziemi.
  • Orientace tříd je velmi dobře zvolená, velkými okny proniká dostatek světla i tepla.
  • Byla provedena výměna oken a energetické zateplení budov.
  • Při výběru nových spotřebičů je sledována jejich energetická třída.
  • Díky zateplení budov a regulaci funkčními hlavicemi byla snížena spotřeba tepla:
    •     2016 – 2 773 GJ, částka 1 421 221 Kč
    •     2017 – 3 663 GJ, částka 1 178 696

Slabé stránky

  • Nedostatečné sledování teploměrů.
  • Nedostatečné nabádání k úsporám energie.
  • Na chodby a schodiště nainstalovat časové vypínače světla
  • Vyměnit spotřebiče s vysokou spotřebou
  • Důsledně zhasínat při opouštění tříd
  • Nejsou všude úsporná světla

 

ODPADY

Silné stránky

  • Poctivé třídění odpadu (papír, sklo, plasty, elektro, baterie, mobily, elektrozařízení, hliník a směsný odpad).
  • V každé třídě je vyvěšena informační cedulka o správném třídění; tato informační cedulka byla vytvořena žáky Ekotýmu.
  • Pořádáme podzimní a jarní sběr papíru.
  • Celoroční sběr vybitých baterií a dalšího drobného elektrozařízení.
  • Sběr PET-víček, další využití; sběr hliníku – odevzdáním podporujeme obnovu deštných lesů; sběr pomerančové kůry
  • Na třídění odpadu se podílejí všichni žáci, učitelé, provozní zaměstnanci.
  • Na chodbách i ve třídách je rozmístěn dostatečný počet košů.
  • Používáme sešity z recyklovaného papíru, učitelé využívají oboustranný tisk.
  • Využití odpadového materiálu při tvořivých činnostech.
  • Spoluúčast při úklidu v okolí školy, města, např. 72 hodin.
  • Vzájemné vzdělávání žáků v oblasti odpadů.
  • Osvěta prostřednictvím výukových programů.
  • Zapojení do projektu Recyklohraní.
  • Nosíme svačiny v krabičkách, pijeme z lahví na opakované použití.
  • Nakupujeme do látkových tašek. 

Slabé stránky

  • Nedostatečné oboustranné kopírování.
  • Pohozené odpadky v okolí školy.
  • Škola nekompostuje
  • Při třídění odpadu nejsou všichni důslední, nutná opakovaná osvěta.

 

VODA

Silné stránky

  • Všichni zaměstnanci i žáci průběžně sledují, zda nekapou kohoutky a neprotékají záchody. 
  • Žáci, pedagogové i ostatní zaměstnanci jsou vyzýváni a motivováni k dotahování kohoutků.
  • Ve třídách i záchodech jsou cedulky vyzývající k šetření vodou.
  • Na většině záchodů je dvojité splachování, žáci znají jeho význam (malé spláchnutí3 l, velké10 l)
  • Na velké části kohoutků jsou úsporné perlátory, které pan školník průběžně čistí.
  • Paní uklizečky k úklidu i praní používají z velké části ekologické čisticí prostředky.
  • Ve škole máme kvalitní vodu – voda z Koryčanské přehrady a podzemní voda z Moravského Písku.
  • Žáci jsou poučeni, co do odpadu nepatří: zbytky jídel, tuky, hygienické potřeby, léky, chemikálie a jiné nebezpečné látky. 

 Slabé stránky

  • Některé baterie nejsou opatřeny perlátory.
  • Spotřeba vody stoupla.
  • Nemáme nádoby na sběr dešťové vody, ředitelství školy usiluje o zavedení rozvodu dešťové vody na splachování.
  • Máme minimum pákových baterií.
  • Nemáme sud s dešťovou vodou na zalévání květin

 

PROSTŘEDÍ ŠKOLY

Silné stránky

  • Na chodbách i ve třídách jsou nástěnky s výkresy žáků.
  • Na chodbách i ve třídách jsou květiny. 
  • Školní zahrada a hřiště jsou aktivně využívány ke sportovním hrám i odpočinku.
  • Odpočinkové koutky v celé budově, je budována relaxační třída
  • Počítačová učebna přístupná žákům.
  • Na chodbách i ve třídách je velké množství květin, o které pečují žáci v pracovních činnostech
  • O své okolí žáci pečují v hodinách pracovních činností, trávník kosí pan školník
  • Označení všech místností.
  • Třídy jsou útulné a funkčně vybavené, v 1. – 3. ročníku mají žáci vzadu ve třídě koberec.
  • Žákům i učitelům se prostředí školy líbí.
  • Máme nově opravené tělocvičny a hřiště.
  • V zimním období přikrmujeme ptáky v okolí školy. Čistíme a vyměňujeme ptačí budky. 

Slabé stránky  

  • Bylo by vhodné pořídit informační tabuli pro snadnější orientaci ve škole.  
  • Na školním hřišti je malé množství laviček. 

 

JÍDLO A SVĚT ANEB ZODPOVĚDNÁ SPOTŘEBA POTRAVIN

Silné stránky

  • Žáci se orientují v lokálních potravinách.
  • Žáci se orientují v sezónních potravinách.

Slabé stránky

  • Škola i domácnosti nakupují ve velkých obchodech, protože je tam velký výběr.
  • Žáci plýtvají potravinami.