Kontaktní údaje

Základní škola J. A. Komenského Kyjov,

příspěvková organizace města Kyjova
Újezd 990
697 24 Kyjov
Tel: +420 518 306 565
E-mail: zs.kom(zavináč)zskyjov.cz
Web: www.zskyjov.cz

IČO: 48847721

ID datové schránky: yjt6cpu

PRACOVNÍ NÁPLŇ SPECIÁLNÍHO PEDAGOGA

  • Je členem školního poradenského pracoviště, je podřízen vedoucímu školního poradenského pracoviště.
  1. Koordinuje:
    • spolupráci školy se školskými poradenskými zařízeními – pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centy, středisky výchovné péče,
    • péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
    • metodickou pomoc učitelům, žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti školní problematiky,
    • vytváření individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
    • vytváření plánů pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
    • speciálně – pedagogické poradenství ve škole.
  2. Samostatně zajišťuje:
    • evidenci zpráv z vyšetření za školských poradenských zařízení:
      • doporučení z vyšetření ze školských poradenských zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
      • pomoc třídním učitelům při vyplňování školního dotazníku pro školská poradenská zařízení,
      • odesílání dotazníků,
      • shromažďování doporučení ze školských poradenských zařízení, vysvětlení a pomoc učitelům při realizaci doporučení ze zprávy, vytváření aktuálních přehledů žáku se speciálními vzdělávacími potřebami.
    • organizaci a péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami:
      • metodická pomoc při projednávání individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory s třídními učiteli a zákonnými zástupci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a mimořádně nadaných,
      • konzultace s pracovníkem školského poradenského zařízení při tvorbě doporučení pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané,
      • příprava ekonomických požadavků na zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a mimořádně nadaných.
    • specifické oblasti činnosti:
      • speciálně – pedagogické diagnostické činnosti,
      • speciálně – pedagogické vzdělávací činnosti,
      • individuální a skupinovou reedukaci u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vede předmět speciálně pedagogické péče,
      • připravuje a upravuje podmínky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pro žáky nadané a mimořádně nadané,
      • poskytuje metodickou pomoc a odborné informace z oblasti speciální pedagogiky pro pedagogické pracovníky školy,
      • poskytuje poradenskou a konzultační pomoc zákonným zástupcům žáka,
      • vede knihovnu speciální pedagogiky a eviduje speciální pomůcky a didaktické materiály pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané,
      • na žádost vyučujících provádí náslechy v hodinách, dle nich pak navrhuje další postup v péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
      • aktivně se účastní zápisů budoucích žáků do prvních ročníků,
      • vede administrativu svojí činnosti – zápisy z jednání, evidence konzultací,
      • neustále se vzdělává, sleduje nabídku vzdělávacích kurzů v rámci DVPP a vybraných se aktivně účastní,
      • sleduje společně s třídními učiteli žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané.
  3. Předkládá řediteli školy:
    • zpracované individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané a návrh ekonomických požadavků na zabezpečení péče o tyto žáky,
    • návrhy opatření, která směřují ke zkvalitnění práce školního poradenského pracoviště,
    • návrhy opatření pro zvýšení kvality péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a o žáky s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.