Kontaktní údaje

Základní škola J. A. Komenského Kyjov,

příspěvková organizace města Kyjova
Újezd 990
697 24 Kyjov
Tel: +420 518 306 565
E-mail: zs.kom(zavináč)zskyjov.cz
Web: www.zskyjov.cz

IČO: 48847721

ID datové schránky: yjt6cpu

PRACOVNÍ NÁPLŇ VÝCHOVNÉHO PORADCE

  • Je vedoucím školního poradenského pracoviště a je podřízen řediteli školy.
  • Odpovídá za spolupráci se školským poradenským zařízením v souvislosti s podpůrnými opatřeními pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pro žáky nadané a mimořádně nadané.
  1. Koordinuje:
    • spolupráci členů školního poradenského pracoviště a jeho komunikaci s vedením školy,
    • spolupráci členů školního poradenského pracoviště s ostatními pedagogickými pracovníky,
    • spolupráci školy se školskými poradenskými zařízeními – pedagogicko psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry, středisky výchovné péče,
    • péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané,
    • metodickou pomoc učitelům, žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti školní problematiky,
    • vytváření individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pro žáky nadané a mimořádně nadané,
    • metodické vedení asistentů pedagoga ve škole,
    • kariérní poradenství.
  2. Samostatně zajišťuje:
    • evidenci zpráv z vyšetření ze školských poradenských zařízení:
      • doporučení z vyšetření ze školských poradenských zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
      • pomoc třídním učitelům při vyplňování školního dotazníku pro školská poradenská zařízení,
      • odesílání dotazníků,
      • shromažďování doporučení ze školských poradenských zařízení, vysvětlení a pomoc učitelům při realizaci doporučení ze zprávy, vytváření aktuálních přehledů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
    • organizaci a péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami:
      • metodická pomoc při projednávání individuálních vzdělávacích plánů s třídními učiteli a zákonnými zástupci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a mimořádně nadaných,
      • konzultace s pracovníkem školského poradenského zařízení při tvorbě doporučení pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané.
    • kariérní poradenství ve škole:
      • průzkum volby povolání ve spolupráci s třídními učiteli,
      • shromažďování informací a metodických pokynů k volbě povolání včetně jejich předávání žákům, jejich rodičům a třídním učitelům,
      • individuální poradenství pro žáky a jejich zákonné zástupce,
      • metodické vedení při vyplňování přihlášek, jejich evidenci a včasné odesílání na střední školy a učiliště,
      • zpracování výsledků přijímacího řízení na střední školy a učiliště a jejich vyhodnocování,
      • metodická pomoc zákonným zástupcům při odvolacím řízení při přijímacím řízení na střední školy.
    • řešení rizikového chování žáků spojených se školní docházkou:
      • sledování projevů záškoláctví u žáků školy, evidence neomluvených hodin, projednání případů s třídními učiteli, se zákonnými zástupci žáků a žáky, spolupráce s OSPOD, návrhy opatření.
    • specifické oblasti činnosti:
      • sleduje společně s třídními učiteli žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané.
      • Sleduje společně s třídními učiteli žáky neprospívající, hledá příčiny školního neprospěchu a navrhuje způsoby, jak situaci řešit.
      • poskytuje poradenskou a konzultační pomoc zákonným zástupcům žáka.
      • na žádost vyučujících provádí náslechy v hodinách, dle nich pak navrhuje další postup v péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
      • pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole (zákonný zástupce žáka – učitel, učitel – žák, žák – žák).
      • společně s metodikem prevence pomáhá řešit projevy šikanování.
      • vede administrativu svoji činnosti – zápisy z jednání, evidence konzultací.
      • neustále se vzdělává, sleduje nabídku vzdělávacích kurzů v rámci DVPP a vybraných se aktivně účastní.
  3. Předkládá řediteli školy
    • zpracované individuální vzdělávací plány pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky mimořádně nadané. návrhy opatření, která směřují ke zkvalitnění práce školního poradenského pracoviště.
    • návrhy opatření pro zvýšení kvality péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, o žáky nadané a mimořádně nadané a o žáky s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
    • Návrhy opatření v oblasti volby povolání žáků školy
    • Návrhy opatření v oblasti řešení závadového chování žáků