NOVÁ VIZUÁLNÍ IDENTITA ŠKOLY
Vážení rodiče, přátelé školy, milí žáci,
je mi velkým potěšením, že Vám mohu konečně představit zcela novou podobu vizuální identity naší školy. Jedná se o nový logotyp školy (zjednodušeně řečeno logo), písmo, barvy a další doplňkové prvky. Jak pracovat s novým vizuálním stylem pak určuje grafický manuál. Na jeho základě vznikly zcela nové webové stránky školy a podle pravidel v něm jasně definovaných se bude škola prezentovat nejrůznějšími formami tiskovin.
Nyní mi dovolte několik slov k tomu, jak to celé vzniklo. V dnešní době je kladen velký důraz na vizuální styl a jeho prezentaci především v elektronické podobě. Škola disponovala již zastaralým webem a zcela chyběla ujednocená vizuální identita. Jakožto člověk, který se vždy zajímal o grafický design, a vědom si důležitosti výše uvedeného, jsem se rozhodl pro radikální změnu. A začal jsem rovnou u našich žáků. Dětská fantazie a kreativita se nesmí podceňovat, a tak jsem žáky oslovil se soutěží o nejlepší návrh loga školy a Vás s výsledky seznámil v říjnové aktualitě na školním webu. Mezitím jsem vybral agenturu DigiLabs, což je tým mladých kreativců, který se zaměřuje na školní weby s vlastním propracovaným redakčním systémem, umí vytvořit vizuální styl, čímž dodá vše v jednom balíčku. Na první schůzce jsem jim předal vítězné návrhy žáků, seznámil je s naší školou a především jsem nastínil mou představu o novém vizuálu. Ta byla následující: vyvarovat se motivů J. A. Komenského, což by nás zařadilo mezi desítky dalších škol, které nesou v názvu tuto významnou osobnost. Vytvořit logotyp, který bude naprosto „čistý“, minimalistický, nadčasový, jednoznačně rozlišitelný, s odkazem na architektonický význam budovy na ulici Újezd, na místní lidové tradice s prvky folklorní symboliky. Z té jsem vycházel při určení barevnosti: modrá, žlutá, červená, zelená. Stejné požadavky jsem také vyžadoval u školního webu. Navíc pak plnou responzivitu, přehlednost, maximální rychlost. Po nespočtu konzultací, připomínkování a detailního ladění se zrodil výsledek, se kterým jsem naprosto spokojen.
Vznikla vizuální identita, která splňuje mé požadavky, a navíc se podařila jedna nelehká věc. Tu vidím v atraktivnosti a srozumitelnosti pro naprosto rozdílné cílové skupiny, které škola má: žáci 1. tříd vs. 9. tříd, rodiče a široká veřejnost.
Logotyp je založen na zcela geometrickém a jednoduchém písmu, které odkazuje na funkcionalismus budovy. Piktogramy v logotypu představují jakési esence vzdělání:
bublina – slova, argumentace, komunikace
kolečko – hlava, myšlenky, cyklus
srdce – láska ke vzdělání a k životu, odvaha.
Tyto symboly odkazují u žáků k tolik důležité emoji estetice a vzdáleně také k folkloru. Navíc daly vzniknout mottu školy: slovy, hlavou, srdcem.
Webové stránky mají přehledné a jednoduché menu s užitečnými odkazy a vyhledáváním. Hlavní stránka je složena z úvodní části obsahující prezentaci fotek školy, dále ze sekce aktualit, kde se zobrazují 4 nejnovější aktuality, z nichž ty důležité jsou zvýrazněny. Jedná se o takovou rozšířenou úřední desku. Následuje rubrika Ze života školy, která plní roli podobnou příspěvkům na sociálních sítí. Navazuje fotogalerie a sekce Projekty a spolupráce. Do budoucna zde přibude ještě virtuální prohlídka školy. Za povšimnutí stojí symbol bubliny, který se velmi vkusně a nenásilně propisuje do různých grafických prvků na webu.
Doufám, že se Vám tu líbí.
Mgr. Radek Klech, ředitel školy