Úvod / Aktuality / NOVÁ VIZUÁLNÍ IDENTITA ŠKOLY

NOVÁ VIZUÁLNÍ IDENTITA ŠKOLY

Vážení rodiče, přátelé školy, milí žáci,

je mi velkým potěšením, že Vám mohu konečně představit zcela novou podobu vizuální identity naší školy. Jedná se o nový logotyp školy (zjednodušeně řečeno logo), písmo, barvy a další doplňkové prvky. Jak pracovat s novým vizuálním stylem pak určuje grafický manuál. Na jeho základě vznikly zcela nové webové stránky školy a podle pravidel v něm jasně definovaných se bude škola prezentovat nejrůznějšími formami tiskovin.

Nyní mi dovolte několik slov k tomu, jak to celé vzniklo. V dnešní době je kladen velký důraz na vizuální styl a jeho prezentaci především v elektronické podobě. Škola disponovala již zastaralým webem a zcela chyběla ujednocená vizuální identita. Jakožto člověk, který se vždy zajímal o grafický design, a vědom si důležitosti výše uvedeného, jsem se rozhodl pro radikální změnu. A začal jsem rovnou u našich žáků. Dětská fantazie a kreativita se nesmí podceňovat, a tak jsem žáky oslovil se soutěží o nejlepší návrh loga školy a Vás s výsledky seznámil v říjnové aktualitě na školním webu. Mezitím jsem vybral agenturu DigiLabs, což je tým mladých kreativců, který se zaměřuje na školní weby s vlastním propracovaným redakčním systémem, umí vytvořit vizuální styl, čímž dodá vše v jednom balíčku. Na první schůzce jsem jim předal vítězné návrhy žáků, seznámil je s naší školou a především jsem nastínil mou představu o novém vizuálu. Ta byla následující: vyvarovat se motivů J. A. Komenského, což by nás zařadilo mezi desítky dalších škol, které nesou v názvu tuto významnou osobnost. Vytvořit logotyp, který bude naprosto „čistý“, minimalistický, nadčasový, jednoznačně rozlišitelný, s odkazem na architektonický význam budovy na ulici Újezd, na místní lidové tradice s prvky folklorní symboliky. Z té jsem vycházel při určení barevnosti: modrá, žlutá, červená, zelená. Stejné požadavky jsem také vyžadoval u školního webu. Navíc pak plnou responzivitu, přehlednost, maximální rychlost. Po nespočtu konzultací, připomínkování a detailního ladění se zrodil výsledek, se kterým jsem naprosto spokojen.

Vznikla vizuální identita, která splňuje mé požadavky, a navíc se podařila jedna nelehká věc. Tu vidím v atraktivnosti a srozumitelnosti pro naprosto rozdílné cílové skupiny, které škola má: žáci 1. tříd vs. 9. tříd, rodiče a široká veřejnost.

Logotyp je založen na zcela geometrickém a jednoduchém písmu, které odkazuje na funkcionalismus budovy. Piktogramy v logotypu představují jakési esence vzdělání:

bublina – slova, argumentace, komunikace

kolečko – hlava, myšlenky, cyklus

srdce – láska ke vzdělání a k životu, odvaha.

Tyto symboly odkazují u žáků k tolik důležité emoji estetice a vzdáleně také k folkloru. Navíc daly vzniknout mottu školy: slovy, hlavou, srdcem.

Webové stránky mají přehledné a jednoduché menu s užitečnými odkazy a vyhledáváním. Hlavní stránka je složena z úvodní části obsahující prezentaci fotek školy, dále ze sekce aktualit, kde se zobrazují 4 nejnovější aktuality, z nichž ty důležité jsou zvýrazněny. Jedná se o takovou rozšířenou úřední desku. Následuje rubrika Ze života školy, která plní roli podobnou příspěvkům na sociálních sítí. Navazuje fotogalerie a sekce Projekty a spolupráce. Do budoucna zde přibude ještě virtuální prohlídka školy. Za povšimnutí stojí symbol bubliny, který se velmi vkusně a nenásilně propisuje do různých grafických prvků na webu.

Doufám, že se Vám tu líbí.

Mgr. Radek Klech, ředitel školy