Pracovní náplň školního psychologa
Je členem školního poradenského pracoviště, je podřízen vedoucímu školního poradenského pracoviště.
- Koordinuje:
- psychologické poradenství ve škole pro žáky, učitele a jejich zákonné zástupce.
- Samostatně zajišťuje:
- diagnostiku při výukových a výchovných problémech žáků,
- konzultace pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce žáků,
- aktivity pro vytváření pozitivního klimatu tříd na 1. a 2. stupni ZŠ ve spolupráci s třídními učiteli a metodikem prevence,
- na zakázku učitelů či ostatních pracovníků školního poradenského pracoviště pracuje se třídními kolektivy,
- pomáhá ke zkvalitnění spolupráce mezi pedagogickými pracovníky školy,
- pomáhá ke zkvalitnění vztahů mezi žáky a třídním učitelem,
- spolupracuje s výchovným poradcem v oblasti kariérního poradenství,
- nabízí a realizuje testy profesní orientace,
- vede administrativu své činnosti – evidence aktivit, konzultací se žáky a s jejich zákonnými zástupci.
- Předkládá řediteli školy a vedoucímu školního poradenského pracoviště:
- návrhy organizačních opatření pro zkvalitnění celkového klimatu školy v oblasti výchovy a vzdělávání ve škole.